Wednesday, July 8, 2015

Tidningsprojektet: Skapandet av utställningen, första veckan


 Ett blankt ark.



 
Väggen behövde först bättras på med vit färg
för att dölja gamla spikhål och blyertsmarkeringar.




 Som sällskap hade jag en ljudbok.
 


 Presentationen av mig och Moa tar form.



På den fristående "väggen" kommer en förklarande text om projektet att målas.



 Jag blev dock inte nöjd med utseendet på texten.



 Ritade upp stödlinjer för de tolv tidningarnas logotyper.



 Det var riktigt roligt att måla igen efter ett års uppehåll.



 Första logon klar. Ganska lik.





 Fick ha förlagan att titta på, annars är alla logos målade på fri hand.



Logotyperna på väggen är endast menade att vara som rubriker
- men var väldigt roliga att måla.
Jag har dock blivit mer förlåtande mot mig själv med åren,
så exaktheten är inte exakt.
Layouten på de fiktiva tidningsomslagen kommer däremot bli exakta.





Stödlinjerna ska suddas bort, men suddigummit tog slut i går.







No comments:

Post a Comment